„Potykacz” to neologizm wymyślony na potrzeby świata reklamy. Nazwa jest dość trafna – nietrudno potknąć się o ten sięgający zaledwie do kolan stojak reklamowy, który właściciele barów i restauracji ustawiają niedaleko wejścia do lokalu.
Boom na potykacze
Ze stojaków reklamowych korzysta wielu przedsiębiorców. Potykacze cieszą się szczególnym zainteresowaniem – są to akcesoria użyteczne i o uniwersalnym zastosowaniu. Można umieścić je wewnątrz, jak i na zewnątrz lokalu – w tym ostatnim przypadku należy jednak pamiętać o tym, aby odpowiednio zabezpieczyć potykacz przed złymi warunkami pogodowymi.
Inne nazwy na potykacz
Osoby zajmujące się dystrybucją potykaczy przyznają, że klienci potrafią nadać tym akcesoriom przeróżne nazwy. Koziołek, kopniak, tablica kredowa lub bardziej profesjonalnie – ekspozytor reklamowy – to jedynie kilka z wielu przykładów.
Jak zbudowany jest potykacz?
Potykacz posiada bardzo prostą konstrukcję – są to po prostu dwie połączone grzbietami tablice, które z profilu przypominają wąską i wysoką piramidę. Taki układ sprawia, że potykacz można swobodnie i wygodnie przestawiać. Reklamę umieszcza się po obu jego stronach.
Różne rodzaje potykaczy
Potykacze dostępne na rynku możemy podzielić ze względu na kilka czynników. Pierwszym z nich jest materiał, z jakiego zostały wykonane płyty. Rozróżniamy potykacze drewniane, plastikowe, metalowe z wykończeniem aluminiowym, jak i stalowym oraz modele, po których można pisać kredą. Poza tym istnieją potykacze o różnych rozmiarach – od XS do XXL. Należy również wymienić modele specjalne, czyli potykacze wodoodporne, które opierają się działaniu deszczu i śniegu czy też modele lakierowane z powierzchnią przypominającą meble ogrodowe. Jeśli nasz lokal lub sklep znajduje się na otwartej przestrzeni, warto rozważyć wybór potykacza, który nie wywraca się nawet wtedy, gdy wieje silny wiatr. Można również wybrać modele na specjalne zamówienie, czyli potykacze w kształcie lodów, piwa, drinka czy innych produktów, jakie oferuje dany lokal.
Potykacz – jak wykorzystać jego potencjał?
Potykacze pełnią jedną z dwóch funkcji – informacyjną lub też czysto reklamową. W przypadku tej pierwszej potykacze stosuje się w celu powiadomienia klienta o aktualnie trwających promocjach czy nowościach w sklepie. Lokale gastronomiczne wykorzystują te akcesoria do przedstawienia menu dnia lub specjalności szefa kuchni. Jeśli chodzi o wykorzystanie potykaczy do promocji, to potencjalni klienci doceniają przede wszystkim zabawne hasła reklamowe i kolorowe, przykuwające wzrok plakaty.