Od dobrego grafika tworzącego logo lub logotyp dla klienta wymaga się, by w trakcie realizowania zlecenia umiał stworzyć niepowtarzalny, użyteczny i atrakcyjny wizualnie projekt.
Nie każdy jednak potrafi wyobrazić sobie dzieło umieszczone na różnych produktach i w wielu formach, część zastosowań może umknąć uwadze klienta. Dlatego tak ważne jest stworzenie księgi znaku. Jest to zbiór wytycznych dotyczących powstałego symbolu. Grafik opisuje jego znaczenie, budowę, omawia kolory oraz zasady prawidłowego stosowania.
Księgi znaku nie mają ściśle określonego wyglądu czy zestawu cech. Z reguły należy odpowiedzieć w niej na pytania dotyczące genezy powstania logo, opisać konstrukcję, dobór elementów typograficznych oraz kolorystyki, omówić kwestie skalowalności i zawrzeć sugestie dotyczące doboru teł podczas używania projektu. Warto także przewidzieć błędy, które w przyszłości mogą zostać popełnione i zamieścić ich wytłumaczenie. Należy również uczulić klienta na ostrożną zmianę proporcji znaku oraz kolorystyki: zasugerować unikanie wybranych kolorów, które na pewno nie poprawią wizerunku logo, omówić techniki dodawania cieni do projektu. Dzięki temu pewne jest, że nawet osoby, które nie miały do czynienia z projektowaniem graficznym, będą w stanie korzystać z symbolu.
Księga znaku to nie tylko propozycja użycia projektu, ale także zbiór zasad, które muszą być bezwzględnie przestrzegane dla dobra reprezentowanej firmy. Dzięki nim zostaną zachowane: harmonia, spójność i jednorodność wizualna.