Wydrukowana reklama to produkt finalny, który powinien charakteryzować się możliwie najwyższą jakością. Chcąc osiągnąć ten cel
niezwykle istotne jest poczynienie właściwych przygotowań, tak by materiał spełniał zasady stosowane w poligrafii, a zwłaszcza w druku offsetowym. Warto więc zapoznać się z podstawowymi etapami tego działania, gdyż wiedza pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.
Po pierwsze, zaleca się, aby przygotowywany do druku plik był zapisany w najbardziej uniwersalnym i dobrze sprawdzającym się podczas druku formacie, którym najczęściej jest pdf lub tiff. Poza tym, zaleca się aby skala pliku wynosiła 1:1 (wyjątek stanowią druki wielkoformatowe). Nie można też zapomnieć o spadach, czyli dodatkowych obszarach, znajdujących się poza normalną przestrzenią publikacji, które przydają się w sytuacji przesunięcia linii cięcia. Najlepiej, aby spady liczyły sobie po 2 mm z każdej strony.
Dodatkowo, na obszar spadu dobrze jest nanieść kilka dodatkowych informacji, istotnych z perspektywy drukarza. Mowa tu o liniach cięcia, które określają w jaki sposób projekt ma zostać przycięty, a także o paserach, czyli małych celownikach, dzięki którym łatwiej jest dopasować do siebie rozbarwienia kolorowego dokumentu. Niekiedy dobrym pomysłem jest także dodanie pasków koloru.
Nie należy także zapominać o odpowiedniej rozdzielczości, która dla druku offsetowego wynosi 300 dpi. Rozdzielczość odpowiada, za wysoką jakość oglądanych zdjęć.