Totalna Reklama - Agencja Reklamy Warszawa

ZADZWOŃ DO NAS

+48 505 439 624

Wyślij wiadomość

biuro@totalnareklama.pl

Godziny otwarcia

Pon. – Pt.: 09:00 – 17:00

Jak przygotowuje się reklamę do druku?

Wydrukowana reklama to produkt finalny, który powinien charakteryzować się możliwie najwyższą jakością. Chcąc osiągnąć ten cel niezwykle istotne jest poczynienie właściwych przygotowań, tak by materiał spełniał zasady stosowane w poligrafii, a zwłaszcza w druku offsetowym.…
Home » Artykuły » Jak przygotowuje się reklamę do druku?
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Jak przygotowuje się reklamę do druku?

Wydrukowana reklama to produkt finalny, który powinien charakteryzować się możliwie najwyższą jakością. Chcąc osiągnąć ten cel

niezwykle istotne jest poczynienie właściwych przygotowań, tak by materiał spełniał zasady stosowane w poligrafii, a zwłaszcza w druku offsetowym. Warto więc zapoznać się z podstawowymi etapami tego działania, gdyż wiedza pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.

Po pierwsze, zaleca się, aby przygotowywany do druku plik był zapisany w najbardziej uniwersalnym i dobrze sprawdzającym się podczas druku formacie, którym najczęściej jest pdf lub tiff. Poza tym, zaleca się aby skala pliku wynosiła 1:1 (wyjątek stanowią druki wielkoformatowe). Nie można też zapomnieć o spadach, czyli dodatkowych obszarach, znajdujących się poza normalną przestrzenią publikacji, które przydają się w sytuacji przesunięcia linii cięcia. Najlepiej, aby spady liczyły sobie po 2 mm z każdej strony.

Dodatkowo, na obszar spadu dobrze jest nanieść kilka dodatkowych informacji, istotnych z perspektywy drukarza. Mowa tu o liniach cięcia, które określają w jaki sposób projekt ma zostać przycięty, a także o paserach, czyli małych celownikach, dzięki którym łatwiej jest dopasować do siebie rozbarwienia kolorowego dokumentu. Niekiedy dobrym pomysłem jest także dodanie pasków koloru.

Nie należy także zapominać o odpowiedniej rozdzielczości, która dla druku offsetowego wynosi 300 dpi. Rozdzielczość odpowiada, za wysoką jakość oglądanych zdjęć.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Matowa folia – szybki sposób na metamorfozę samochodu

Kupiłeś używane auto ze względu na jego atrakcyjną cenę i stan, jednak nie jest w Twoim wymarzonym kolorze? To był dobry wybór, bo przecież kolor da się zmienić. Jak? Oczywiście folią! Jasne, możesz pomalować samochód nowym lakierem, ale czy na pewno jest to dobry...

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Jaki odcień folii do przyciemniania szyb wybrać?

Przyciemnienie szyb w aucie to zabieg, który całkowicie zmienia jego wygląd, jednak  oprócz walorów estetycznych, ma również  dużo praktycznych zastosowań. Istnieje wiele odcieni folii do przyciemniania szyb i ważne jest, aby wybrać taki, który dostosowany będzie do...