Slider 1 preload Slider 2 preload Slider 3 preload

Termoformowanie

Termoformowanie to proces technologiczny, w którym formuje się przedmioty o określonych kształtach, wykorzystując do tego sztywne płyty lub folie, podgrzane do temperatury mięknienia. Czas ogrzewania wymagany do uzyskania odpowiedniej miękkości materiału zależy od rodzaju, koloru…
Home » Artykuły » Termoformowanie
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Termoformowanie

Termoformowanie to proces technologiczny, w którym formuje się przedmioty o określonych kształtach, wykorzystując do tego sztywne

płyty lub folie, podgrzane do temperatury mięknienia.

Czas ogrzewania wymagany do uzyskania odpowiedniej miękkości materiału zależy od rodzaju, koloru i grubości wykorzystywanego polimeru. Dzięki temu plastycznemu materiałowi modelowanie produktów staje się dużo prostsze. Termoformowanie jest techniką stosunkowo tanią i charakteryzującą się wysoką wydajnością. Jest ona chętnie wykorzystywana do produkcji wyrobów wielkogabarytowych.

Wśród podstawowych procesów termoformowania wyróżnia się termoformowanie mechaniczne, próżniowe i ciśnieniowe. W większości przypadków stosuje się rozwiązania wykorzystujące różne rodzaje termoformowania, ponieważ sprzyja to lepszej jakości i wydajności produkowanych elementów.

Metoda próżniowego formowania materiału wykorzystuje formy pozytywowe i negatywowe. Pierwsza odwzorowuje fakturę formy i jej wymiary po wewnętrznej stronie wyrobu, natomiast druga po stronie zewnętrznej.

Termoformowanie jest szybką i niskonakładową technologią przetwórstwa przetwórstwa tworzyw sztucznych, wykorzystywaną do produkcji przedmiotów wykorzystywanych we wszystkich gałęziach przemysłu. Wśród wykonywanych tą techniką produktów znajdują się między innymi: opakowania produktów kosmetycznych i produktów jednorazowych, różnego rodzaju blistry i pakowania, szyldy reklamowe, palety transportowe, elementy stojaków, osłony, części maszyn i urządzeń.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...