Folder reklamowy jest najczęściej pierwszą i z tej przyczyny najważniejszą formą kontaktu pomiędzy firmą a klientem.
To od dobrego folderu zależy, czy dana firma będzie w ogóle kojarzona przez jej potencjalnych klientów, poza tym stanowi on doskonałą prezentację firmy.
Dzieje się tak szczególnie w przypadku prospektów wykonanych przez wysokiej klasy twórców, ponieważ nie jest tajemnicą, że pierwsze wrażenie wywołane dobrym folderem bardzo często rzutuje na dalsze postrzeganie przedsiębiorstwa. Taki prospekt powinien łączyć w sobie odpowiedni układ graficzny z odpowiednią, czytelną treścią.
Na poziomie czysto estetycznym kluczowe są układ kolorystyczny, układ tekstu oraz jakość wykonania, zaś na poziomie informacyjnym – rzetelne i prawdziwe dane dotyczące działalności firmy, jej doświadczenia na rynku czy cennika. Warto przy tym pamiętać, że foldery reklamowe nie powinny zawierać zbyt dużo treści, ponieważ ich główną rolą jest zaciekawienie, a nie dokładne informowanie. Zbyt duża ilość tekstu zwyczajnie odstrasza i zniechęca, zgodnie z zasadą, że treść folderu powinna zostać przyswojona przez jego posiadacza niejako mimowolnie, bez konieczności zbędnego wysiłku intelektualnego.
Z tego względu foldery reklamowe doskonale nadają się zarówno do bezpośredniej dystrybucji, jak i do dystrybucji wysyłkowej. Poza tym są stosunkowo tanie, dzięki czemu stanowią podstawowy kanał informacji pomiędzy przedsiębiorstwem a jego potencjalnymi klientami.