Właściwie opracowana strategia reklamowa firmy to niezwykle istotny etap na drodze do zwiększania popularności marki,
kształtowania wizerunku i pozyskiwania nowych klientów. Przemyślana reklama może przynieść w bardzo krótkim czasie spektakularne efekty, a zainwestowane w nią środki szybko zwrócą się z nawiązką. Wybór właściwego rodzaju promocji zależy od indywidualnych cech danej firmy i charakteru jej działalności.
Warto skoncentrować się przede wszystkim na określeniu grupy docelowej i scharakteryzowaniu źródła, z jakiego przeważnie czerpie ona informacje. Jeśli są to osoby młode, doskonałym punktem wyjścia stanie się Internet. Posiadanie aktywnej strony internetowej i fan page’a na portalach społecznościowych, a także regularne zamieszczanie na nich wpisów informujących o postępach działalności oraz atrakcyjnych konkursach czy promocjach, z pewnością zachęci odbiorców do zainteresowania się produktami lub usługami. Dobrym rozwiązaniem jest także skorzystanie z możliwości wykupienia bannerów reklamowych w popularnych serwisach WWW, odwiedzanych przez wielu użytkowników każdego dnia.
Nie mniej skuteczne i popularne pozostają tradycyjne formy reklamy, takie jak: ulotki, foldery czy plakaty. Aby jednak nie zostały one pominięte przez przyzwyczajonych do tego widoku potencjalnych klientów, muszą znacząco wyróżniać się formą graficzną oraz zawartą treścią. Rozmieszczenie nośników reklamowych także nie powinno być zupełnie przypadkowe – jako miejsca docelowe powinno określić się obszary, w których najczęściej spotkać można docelowych odbiorców komunikatu.