Przez pojęcie reklama zewnętrzna (outdoor) można rozumieć wiele spraw. Generalnie jest to, za wyjątkiem poczty pantoflowej, najstarsza forma reklamy na świecie.
Oklejanie samochodów folią, szyldy sklepowe, ulotki, czy bilbordy są właśnie różną formą reklamy zewnętrznej. Stosowana jest przez wszystkich i wszędzie. Trudno sobie nawet wyobrazić świat bez reklamy zewnętrznej. Otacza nas ona zewsząd i jest widziana na każdym kroku. Idąc nieznaną ulicą w poszukiwaniu sklepu spożywczego wypatrujemy właśnie reklamy zewnętrznej, która ma dla nas jasny komunikat : „jestem tutaj, to mnie szukasz”.
Rodzaje reklamy zewnętrznej ewoluowały w różną formę, ale jedną z najbardziej ekspresyjnych jest ta prezentowana w mieście Las Vegas. Stolica hazardu jest rozświetlona neonowymi, kolorowymi reklamami, które mają jeden, jedyny cel. Zwabić klienta do siebie – to właśnie główny cel jakim jest dobre projektowanie reklam.
Na tym polega właśnie cała idea reklamy zewnętrznej, jak i reklamy w ogóle. Możesz być świetnym specjalistą w swojej dziedzinie, mieć najlepszy produkt na całym świecie, a i tak zbankrutujesz, ponieważ nie mając reklamy zewnętrznej stajesz się niewidzialny dla swoich odbiorców. Aby osiągnąć cel potrzebny jest pomysł i dobre agencje reklamowe, które ten pomysł zrealizują.