Ulotki reklamowe różnią się od siebie wizualnie, jednak cel ich stosowania jest zawsze ten sam – przykucie uwagi klienta i skłonienie go do skorzystania z oferty firmy. Nowoczesne techniki pozwalają umieścić na ulotce różne projekty graficzne, a także nadawać jej rozmaite kształty. Jakie opcje mamy do wyboru?
Wybór projektu ulotki – podstawy
Na początku wybieramy format. Tutaj możliwości są wyjątkowo szerokie – od standardowych wymiarów A5 i A6 po ulotki DL. Format A4 ma rozmiar kartki z bloku rysunkowego, zaś A5 jest o połowę mniejsze. Tym standardowym wymykają się nieco ulotki typu DL (1/3 formatu A4), które są wąskie, za to długie – ich szerokość wynosi 99 mm, zaś długość to 210 mm. Format ulotki dopasowujemy do ilości elementów, jakie ma zawierać. Jeśli treści jest sporo, ponieważ ulotka ma dostarczać również pewnych informacji, wybierzmy rozmiar A4 czy nawet A3 (takie ulotki wystarczy odpowiednio złożyć). Nietypowa ulotka DL świetnie sprawdzi się w roli kuponu rabatowego, zaproszenia czy krótkiego spisu produktów znajdujących się w ofercie.
O gramaturze słów kilka
Do produkcji ulotek stosuje się papier kredowy. Każdy, kto miał ulotkę w ręce, na pewno kojarzy ten rodzaj papieru – nieco śliski i odporny na wilgoć. Papier kredowy pokryty jest cienką warstwą pigmentu i kleju, co nadaje mu większą trwałość i ładniejszy wygląd. Możemy wybrać papier kredowy o gramaturze od 130 do nawet 350 g/mkw. Standardem jest 130 lub 170 gram – tyle wystarczy, aby ulotka dobrze się prezentowała. Ulotka może posiadać również matowe lub połyskliwe wykończenie.
(Nie)zwykły skrawek papieru
Projektując firmową ulotkę, musimy być świadomi tego, jak wiele firm wykorzystuje ten rodzaj promocji. Dlatego wybierzmy taką ulotkę, która wyróżni nas na tle konkurencji. Jak tego dokonać? Możemy na przykład zdecydować się na niestandardowy kształt ulotki. Takie przedsięwzięcie będzie nieco droższe, za to wzbudzi zainteresowanie u potencjalnego klienta.
O czym koniecznie pamiętać, projektując ulotkę?
Ulotka – swoim wyglądem, a także treścią – powinna przede wszystkim spełniać oczekiwania odbiorców. Klient musi znać korzyść z tego, że zatrzyma ją przy sobie. Dlatego uczynienie z ulotki kuponu rabatowego lub niewielkiej, podręcznej mapy jest trafnym pomysłem. Nie należy jednak przesadzać z treścią i grafiką. Ulotka powinna być atrakcyjna wizualnie, przydatna, ale również przejrzysta – tylko wtedy klient będzie chciał się z nią zapoznać.