Slider 1 preload Slider 2 preload Slider 3 preload

Projektowanie graficzne – nadruki na tekstyliach

Nadruk na koszulce to nie tylko przeniesienie grafiki z ekranu komputera na materiał, ale również profesjonalne doradztwo w tym zakresie. Dlatego należy zdecydować się na ofertę firmy, która wie, jak dopasować efekt finalny do wymagań…
Home » Artykuły » Projektowanie graficzne – nadruki na tekstyliach
Generic selectors
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors

Projektowanie graficzne – nadruki na tekstyliach

Nadruk na koszulce to nie tylko przeniesienie grafiki z ekranu komputera na materiał, ale również profesjonalne doradztwo w tym zakresie. Dlatego należy zdecydować się na ofertę firmy, która wie, jak dopasować efekt finalny do wymagań zlecającego.

Nadruk na materiale – wybór techniki

Naniesienie projektu graficznego na koszulkę, czapkę lub bluzę wymaga ustalenia metody druku, która sprosta oczekiwaniom klienta. Za najbardziej trwałą technikę uznaje się sitodruk. W tej metodzie dla danej partii produktów przygotowuje się specjalną, unikatową matrycę. Z tego względu wykorzystanie sitodruku jest opłacalne przy zleceniach na minimum 20 sztuk. Liczba kolorów w sitodruku jest ograniczona, a stosowanie przejść tonalnych mało opłacalne.

Podobne restrykcje dotyczą metody flex, gdzie nadruk tworzy się poprzez przyklejenie, a następnie wygrzanie specjalnej folii. Tę technikę zaleca się do nanoszenia napisów na koszulki firmowe lub nadruku złożonego z niewielu elementów.

Elastyczną metodę, której trwałość nie ustępuje sitodrukowi, stanowi technika DTG (Direct to Garment). W DTG zakres kolorów jest znacznie szerszy niż w sitodruku. Należy jedynie upewnić się, czy dana drukarnia wykonuje nadruki na materiale we wskazanej przez nas barwie.

Ostatnią z popularnych metod jest sublimacja. Polega ona na wygrzaniu w prasie wydruku, który można wykonać nawet zwykłą drukarką laserową. Sublimację stosuje się do ubrań w pełni zadrukowanych. Ostateczna jakość każdego nadruku zależy od sprzętu, dopasowania odpowiedniej metody i umiejętności drukarza.

Jak przygotować projekt?

Podczas opracowania projektu graficznego należy stosować odpowiednią przestrzeń barw. Drukarnie pracują najczęściej w oparciu o przestrzeń CMYK, dlatego zaleca się jej stosowanie od początku projektowania grafiki. Inaczej konwersja z jednej przestrzeni kolorystycznej do drugiej doprowadzi do poszarzenia barw. Plik z projektem powinien być zapisany w odpowiednim rozszerzeniu. Drukarnie akceptują takie formaty jak TIFF, JPG i CDR, jednak preferują pliki w formacie PDF. Wielkość grafiki powinna być taka sama jak oczekiwana wielkość wydruku. Wysoka jakość projektu i przemyślana grafika daje zadowolenie z efektu końcowego.

Wybór odpowiedniego materiału

Jakość materiału, z jakiego są wykonane dane koszulki, spodnie lub czapki, ma znaczenie kluczowe dla trwałości odzieży reklamowej. Zwróćmy uwagę na rodzaj zastosowanej bawełny – o jej dobrym gatunku decyduje długość włókien, miękkość i gładkość w dotyku. Sprawdźmy, czy krój i przeszycia są odpowiednio wykonane. Tkanina powinna mieć również żywy kolor, który nie spierze się w praniu.

Powiązane artykuły

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Roll-up na targi – jak go przygotować?

Targi reklamowe to świetna okazja na promowanie swojej firmy, wiąże się to jednak z przygotowaniem stoiska, ulotek, broszur, a także panelu typu roll-up. A ten, wbrew pozorom, nie jest tylko "nieważnym tłem". Roll-up to pierwsza rzecz, którą zauważa Twój klient, ważne...