fbpx

Blog

Artykuły Jak zamontować reklamę na budynku?

Jak zamontować reklamę na budynku?

Reklama na budynku to skuteczny sposób na promocję typu outdoor. Taka reklama odznacza się atrakcyjną lokalizacją oraz przykuwa wzrok przechodniów i kierowców. O czym jednak musi pamiętać reklamodawca, zanim zdecyduje się na umieszczenie takiej reklamy?

Ograniczenia prawne

Każda firma musi przestrzegać przepisów związanych z możliwością reklamowania się w danej przestrzeni. Są to zapisy wynikające zarówno z prawa ogólnokrajowego, jak i lokalnego. Umieszczenie reklamy na budynku nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę – z wyjątkiem reklamy na zabytkach, kiedy to reklamodawca musi najpierw zwrócić się do konserwatora danego obiektu. Natomiast konieczne jest zgłoszenie tego faktu danemu organowi o charakterze architektoniczno-budowlanym, którą to funkcję najczęściej pełni wojewoda, starosta lub Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Co powinno znaleźć się w zgłoszeniu?

W podaniu dotyczącym umieszczenia reklamy na budynku należy podać informacje dotyczące terminu, rodzaju oraz zakresu wykonywanych robót. Oprócz tego wnioskodawca musi udowodnić, że rzeczywiście ma prawo do przeprowadzenia takiej czynności. Dlatego w podaniu powinno znaleźć się oświadczenie potwierdzające prawo do dysponowania danym obiektem. Jeśli taki dokument nie zostanie dostarczony, wówczas decyzja o możliwości rozpoczęcia robót będzie odmowna. Gdy w ciągu 21 dni od dnia przekazania zgłoszenia dany organ nie wyda decyzji odmownej, wówczas można rozpocząć prace budowlane. Należy pamiętać, że pewnym ograniczeniem w rozmieszczaniu reklam na budynkach jest przepis mówiący o tym, że elementy reklamowe nie mogą ograniczać ilości światła dziennego wpadającego przez okna. Dlatego szyldy i billboardy można umieszczać głównie na ścianach, nigdy zaś w obrębie okien.

Jak przeprowadza się montaż reklam na budynkach?

Zamiana kilkumetrowej ściany w powierzchnię reklamową nie jest prostym zadaniem. Wymaga przede wszystkim skorzystania z profesjonalnych urządzeń i pojazdów, w tym takich modeli jak podnośniki. Baner jest przypięty na tzw. hakach rozporowych. Przedtem zarówno ścianę, jak i reklamę należy odpowiednio zmierzyć oraz wyznaczyć ich środek. To właśnie stamtąd zaczyna się montaż banera, który następnie należy równomiernie rozprowadzić na boki. Należy tak samo unikać nadmiernego napinania materiału, jak i niedociągnięć, jako że obie te czynności mogą doprowadzić do powstania nieestetycznych fałd. Na samym końcu baner jest poddawany ocenie z daleka. W razie niedoskonałości można zawsze wyrównać położenie haków.