Reklama zewnętrzna nosi również nazwę reklamy outdoor. Należą do niej przede wszystkim statyczne i wielkoformatowe nośniki,
znajdujące się na zewnątrz budynków. Są nimi bilbordy, tablice reklamowe, witacze oraz pylony, szyldy, citylighty, telebimy, potykacze i wszystkie inne nieruchome nośniki wyświetlające statyczny lub dynamiczny obraz.
Aby tego rodzaju forma promocji przyciągała wzrok klienta w sposób jak najbardziej skuteczny, musi ona spełnić trzy warunki: być dopasowana do miejsca ekspozycji, być widoczna oraz przybierać atrakcyjną dla odbiorców formę.
Rodzaje i możliwości reklamy zewnętrznej
Rozwój dzisiejszych rozwiązań wizualnych daje reklamie zewnętrznej praktycznie nieograniczone możliwości w kwestii kreacji przekazu reklamowego. To szczególnie ważne przy tego typu promocji, której głównym celem jest w końcu jak najszybsze i najskuteczniejsze uświadomienie odbiorców o danej ofercie. Chwytliwe hasło jest również bardzo potrzebne, jednak najlepiej, aby było ono krótkie oraz jednoznacznie kojarzyło się z konkretnym produktem.
W reklamie zewnętrznej stosuje się najczęściej powierzchnie średnio- lub wielkoformatowe, zestawia kontrastujące ze sobą barwy i wykorzystuje czytelny krój pisma. Jeżeli chodzi o atuty tego typu promocji, to na pewno warto podkreślić szeroki zasięg oraz fakt, że jest to reklama skutecznie docierająca do uwagi odbiorcy. Koszty reklamy zewnętrznej są jednorazowe i dość niskie w porównaniu z efektem, jaki zapewnia jej zastosowanie.